نوشته شده توسط : سامان

يو پي اس چيست؟

Uninterruptible power supply عبارت تکميلي UPS مي باشد که يک منبع الکترونيکي مي باشد که وظيفه آن تامين بدون وقفه توان مورد نياز بار مصرف برق مي باشد که بين برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار مي گيرد. UPS را منبع تغذيه بدون وقفه نيز مي گويند.

 

يو پي اس آسانسور

امروزه کمتر پيش مي آيد ساختمان هايي را مشاهده کنيد که در آن ها آسانسور نباشد. آسانسور به نوعي يک وسيله حمل و نقل بار و مسافر در بين طبقات مي باشد که افراد مي توانند با قرار گرفتن در محوطه دروني آن در زمان کوتاهي به دور از خستگي در بين طبقات جا به جا شوند.

با توجه به اين موضوع که در حال حاضر ساکنين شهرهاي پرجمعيت به سمت ساختمان هاي مسکوني در ارتفاعات بسيار زندگي مي کنند بنابراين استفاده از آسانسور داراي اهميت مي باشد که بايد در جهت نصب و راه اندازي او تمام موارد ايمني نيز رعايت شود.

ows_d39fa7c4-374e-489f-9e83-0eacd06d532a.jpg?fit=crop&crop=faces

 

مشکلات ناشي از قطع برق در آسانسور

از آنجا که آسانسور يک وسيله الکترونيکي-مکانيکي مي باشد و به طور مستقيم با برق شهري تغذيه مي شود اين امکان وجود دارد با قطع برق شهري آسانسور هم متوقف شود که در چنين مواقعي بايد راه حل مناسبي از قبل طراحي شده باشد

آسانسور کالايي لوکس مي باشد که معمولا در ساختمان هايي که ارتفاع آن ها 7 متر مي باشد طبق مقرارت ملي ساختمان نصب مي شود. تصور اينکه در زمان قطعي برق داخل آسانسور گير کرده باشيد وحشتناک مي باشد.

موقعي که برق ساختمان قطع شد يا براي چند دقيق و يا براي چند ساعت آسانسور و بالابر از کار مي افتد و اين زماني ممکن است اتفاق بيافتد که افراد داخل آن حضور و از آن استفاده کنند و در اين شرايط ممکن است آسانسور در بين طبقات گير افتاده و محبوس شود.

در اين ميان امکان دارد افراد کودک و افراد مسن داخل آسانسور حضور داشته باشند و حتي افرادي که داراي بيماري هاي قلبي و تنگي نفس که در اين صورت خسارت هاي مالي و افراد از نظر روحي و جاني آسيب ببينند.

يو پي اس آسانسور با توجه به عواملي همچون مدت زمان قطعي برق، ظرفيت موتور آسانسور، نوع آسانسور، يا محل قرارگيري آسانسور در محل مسکوني يا تجاري و… توليد مي شود.

 

يو پي اس آسانسور و مزاياي آن

زمانيکه منبع اصلي برق قطع مي شود يو پي اس به صورت اتوماتيک به باتري متصل شده و به تغذيه بارهاي متصله ادامه مي دهد و هنگامي که منبع اصلي برق دار شود يو پي اس آسانسور نيز به صورت اتوماتيک به اين منبع برقي متصل شده و مجدد شروع به شارژ ياتري مي کند. مدت زمان اتصال يو پي اس به باتري در مواقع قطعي برق حدود چند ميلي ثانيه است که بدون قطعي مي باشد.

 

کاربرد يو پي اس براي آسانسور و بالابر

يکي از کارهايي که مي توان براي محافظت از قطعات و برد هاي به کار برده شده در آسانسور و جلوگيري از خاموشي بي موقع آن به کار برد استفاده از يو پي اس براي اسانسور و بالابر مي باشد.

اين مدل از يو پي اس که مخصوص استفاده براي آسانسور و بالابر طراحي و ساخته شده است، مي تواند با قرار گيري مابين برق شهري و منبع تغذيه آسانسور نوسانات برق شهري را خنثي نموده و برق يکنواختي را به جهت استفاده آسانسور در اختيار آن قرار دهد، با اين کار مطمئنا قطعات و برد هاي استفاده شده در موتور آسانسور براي مدت زمان بسيار بيشتري کار نموده و هزينه تعمير و نگهداري آسانسور به حد قابل توجهي کاهش پيدا خواهد نمود.

يو پي اس علاوه بر تامين انرژي و برق اضطراري آسانسور و ساير دستگاه هاي اکترونيکي مي تواند در زمان نوسانات و نويزهاي برق که ممکن است در خود سيستم داخلي و حتي در ورودي برق شهري باشد محافظت کرده و باعث افزايش طول عمر آسانسور و متصلات آن و يا ساير دستگاه هاي الکترونيکي شود.

ويژگي هاي يو پي اس آسانسور

  • کاملا اتوماتيک مي باشد و نيازي به مداخله هاي دستي ندارد
  • در سايزهاي کوچک مي باشد که به راحتي مي توان آنها را در راه پله ها و اتاقک آسانسور نصب کرد
  • به دليل استفاده از انرژي الکتريکي بجاي سوخت هاي اشتغال زا بسيار ايمن مي باشند
  • فاقد آلودگي و صدا براي محيط هستند

 

قيمت يو پي اس آسانسور:

يو پي اس ها با برندهاي گوناگون در بازار موجود مي باشد. اين يو پي اس ها بسته به کيفيت و نوع باتري به کار رفته درون يو پي اس متفاوت مي باشند. يو پي اس آسانسور معمولا نياز به يو پي اس ها قوي خواهند داشت. جهت خريد يو پي اس با بهترين و مقرون به صرفه ترين قيمت با مشاورين آذران يو پي اس تماس حاصل فرماييد.

 



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , یو پی اس آسانسور , ,
:: برچسب‌ها: قیمت یو پی اس آسانسور , یو پی اس آسانسور , قیمت یو پی اس , تعمیر یو پی اس آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد